Het lerarentekort is een feit. Helaas gaat arbeidsmarktcommunicatie daar niet direct een verschil in maken. Wat doet arbeidsmarktcommunicatie wel?
Elk schoolbestuur vist uit dezelfde vijver. Doe je niet mee? Dan is de kans erg klein om kandidaten te vangen. Doe je wel mee en doe je hetzelfde als elk ander schoolbestuur? Dan bijten kandidaten minder snel.
Een communicatiestrategie, goede content en online zichtbaarheid zorgen ervoor dat je in beeld bent en blijft bij potentiële medewerkers. Dit vergroot de kans aanzienlijk op een goede vangst.
Primo Schiedam laat zien hoe dat moet. Samen met LOU communicatie en School in Beeld is er gewerkt aan een effectieve en structurele communicatiestrategie. En met effect! Al een aantal jaar communiceert Primo steevast vanuit de communicatieboodschap ‘Jij doet ertoe’ en dat valt op.
Resultaat
Medewerkers bij Primo voelen dat ze er écht toe doen! En dat gevoel dragen we ook online uit. Door tal van (video)campagnes op bijvoorbeeld Facebook, Instagram, LinkedIn en Google heeft Primo Schiedam zichzelf kunnen profileren als zeer sterk werkgeversmerk in het onderwijs. En dat merkt Primo aan de naamsbekendheid, het imago en tijdens sollicitatiegesprekken.