Logo School in beeld

Wervingscampagne leerkrachten

Westwijzer Amstelveen

Westwijzer Amstelveen

Basisschool de Westwijzer in Amstelveen zat met een grote uitdaging: zesopenstaande vacatures en advertenties op de bekende plekken hadden nog niet tot het gewenste resultaat geleid. Met de “idealen” campagne triggerden we leerkrachten op de reden waarom zij voor het onderwijs hebben gekozen, hun idealen. Ben jij in het onderwijs gegaan omdat je culturen wilt samenbrengen? Doe dit dan ook! Bij De Westwijzer krijg je mogelijkheid om deze idealen in praktijk te brengen.

Resultaat

Dit resulteerde in vier unieke korte social media video’s die ieder een ander ideaal aanspraken. We raakten leerkrachten in de kern van hun onderwijshart en de sollicitaties stroomden binnen. De video’s werden enkel ingezet via Facebook en Instagram en werden met een bescheiden campagnebudget meer dan 13.000 keer bekeken waarvan 5.400 mensen doorklikten. Dit is ver boven gemiddeld. Maar het allerbelangrijkst, vier weken na de start van de campagne waren alle zes de vacatures vervuld.