Werving leerkracthen
Sluit je aan bij ‘Team Primo’
Een sterk werkgeversmerk met een krachtige uitstraling
Uitdaging
Primo Schiedam is de overkoepelende stichting voor openbaar (speciaal) basisonderwijs in Schiedam. Met 12 scholen verspreid over de stad vinden ouders en kinderen bij Primo altijd een plek waar zij zich thuis voelen.
Al jaren werken wij samen met Primo om het werkgeversmerk blijvend te versterken. Dit heeft ertoe geleid dat Primo zich heeft gepositioneerd als een aantrekkelijke en sterke werkgever in het onderwijs. En dat merken ze in bekendheid én sollicitaties.
Om die positie verder uit te bouwen, vroeg Primo ons een wervingsvideo te ontwikkelen. Het doel? Nieuwe collega’s aantrekken die het échte Primo-DNA in zich hebben.
Onderwijs als topsport!
Voor deze video kozen we een gedurfde invalshoek. We wilden niet alleen het verhaal van Primo vertellen, maar de kijker ook het Primo-DNA laten voelen. De link met een sportmetafoor was dan ook snel gelegd.
Met de passie en energie van een bokskampioen creëren de medewerkers van Primo namelijk elke dag kampioenen in de klas. En dat gevoel brengen we in deze video tot leven.
Social content en verspreiding
Om de juiste doelgroep te bereiken, ontwikkelden we naast de hoofdvideo korte, krachtige social video’s. Deze werden verspreid via LinkedIn en Meta, gericht op potentiële nieuwe collega’s.
Vanuit deze social kanalen leidden we geïnteresseerden naar de werkenbij-website van Primo Schiedam, waar zij zich direct konden aansluiten bij ‘Team Primo’. Zo werd de campagne niet alleen een visueel statement, maar ook een effectieve manier om nieuwe collega’s aan te trekken.