Werving
Primo Schiedam
Een sterk werkgeversmerk met een frisse uitstraling
Primo Schiedam heeft zich de afgelopen jaren gepositioneerd met de krachtige kernboodschap: ‘Jij doet ertoe’. Deze boodschap heeft intern gezorgd voor betrokkenheid en trots onder medewerkers en extern bijgedragen aan een sterk werkgeversmerk. Maar na de succesvolle ‘Jij doet ertoe’-video’s uit 2020 was het tijd voor een vernieuwde en opvallende aanpak.
Om deze vernieuwing in gang te zetten, ontwikkelden in samenwerking met ThisisVDO een organisatiebrede brandmovie die de persoonlijkheid en identiteit van Primo krachtig neerzet. De doelstelling: sollicitanten aantrekken die écht passen bij het ‘Primo DNA’.
Onderwijs als topsport!
Voor deze nieuwe video kozen we een gedurfde invalshoek. We wilden niet alleen het verhaal van Primo vertellen, maar de kijker direct meenemen in een gevoel. Het resultaat? Een dynamische video waarin we de inzet en passie binnen het onderwijs koppelen aan een sportmetafoor.
Want één ding is zeker: bij Primo werken mensen met de toewijding, motivatie en focus van een topsporter. Dit concept benadrukt niet alleen de energie en het doorzettingsvermogen die nodig zijn in het onderwijs, maar laat ook zien waarom werken bij Primo zo bijzonder is.
Social content en verspreiding
Om de juiste doelgroep te bereiken, ontwikkelden we naast de hoofdvideo korte, krachtige social video’s. Deze werden verspreid via LinkedIn en META, gericht op potentiële nieuwe collega’s.
Vanuit deze social media platforms leidden we kijkers door naar de website van Primo Schiedam, waar zij de langere versie van de video konden bekijken en zich direct konden aansluiten bij ‘Team Primo’. Zo werd de campagne niet alleen een visueel statement, maar ook een effectieve manier om nieuw talent aan te trekken.